תאריך: 6 במרץ 2007
תיקון הוראות מס הכנסה בדבר ניהול פנקסי חשבונות איסור שימוש בנייר כימי החל מיום 1.1.2007
הרינו מתכבדים להביא לידיעתכם כי לאחרונה תוקנו הוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות), התשל"ג 1973, כדלהלן:
1. בהתאם לתיקון סעיף 21(ב) להוראות מס הכנסה בדבר ניהול פנקסי חשבונות, החל מיום 1.1.2007 חל איסור על עוסקים בכל ענף שהוא להפיק ולהדפיס תיעוד כל שהוא בנייר כימי מתכלה.
2. מטרת התיקון הינה לאפשר לרשות המיסים לבצע ביקורת על תיעוד אשר
נמצא בידי נישום, גם לאחר חלוף מספר שנות מס.
3. על מנת לאפשר ביקורת מסמכים נאותה, נקבעה הוראה ברורה בהוראות ניהול ספרים, שהינה כדלקמן:
" רישום כאמור ייעשה באופן שהוא יישאר קריא וברור למשך התקופה הנדרשת לפי הוראות אלה ".
לעניין זה, בהתאם להוראות ניהול פנקסי חשבונות, נדרש כי מערכת החשבונות תישמר במשך שבע שנים מתום שנת המס שאליה היא מתייחסת או במשך שש שנים מיום הגשת הדוח על ההכנסה לאותה שנה, הכל לפי המאוחר (ראה חוזר משרדנו מיום 26 בפברואר 2007).
4. משמעות התיקון הינה כי החל מיום 1.1.2007, בעלי עסקים המשתמשים בקופה רושמת/במסופון וכיוצ"ב המדפיסים חשבוניות/קבלות על נייר כימי נדרשים להחליף את המכשירים הנ"ל בציוד חדש אשר יפיק חשבוניות ללא נייר כימי.
5. יודגש כי אי יישום הוראות התיקון עלול להוות עילה לפסילת ספרי החשבונות של אותם עוסקים.
6. לאור האמור לעיל, הנכם מתבקשים לבחון האם התיעוד המופק על-ידכם (חשבוניות, קבלות וכד') עומד בקריטריונים אלו, קרי: נשאר ברור וקריא במשך התקופה הנדרשת.
באם התיעוד עומד בדרישות התיקון, אין צורך לבצע שינוי כלשהו המתייחס לנדון.
הננו לרשותכם בכל הסבר נוסף, ככל שיידרש.
בכבוד רב,
רפופורט ושות'
רואי חשבון
|